Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een van de toonaangevende zoekmachine marketing strategieën voor advocatenkantoren, omdat potentiële klanten routinematig zoekmachines zoals Google gebruiken om advocaten in hun regio te vinden. Een simpele zoekopdracht naar ‘beste familierechtadvocaat’ bij mij in de buurt zal waarschijnlijk een hele reeks advocatenkantoren opleveren, zowel in de reguliere organische resultaten als in Google Maps.

Wat is lokale SEO voor advocatenkantoren?

Lokale SEO is een soort zoekmachine marketing optimalisatie waarbij de website wordt geoptimaliseerd voor lokale zoekopdrachten. Dat betekent dat als iemand op zoek is naar een dienst in zijn omgeving en / of gelokaliseerde zoektermen gebruikt (zoals “beste advocaat in Seattle”), je kunt proberen om voor die zoekopdrachten te rangschikken.

Lokale SEO is belangrijk voor advocatenkantoren omdat de meeste advocatenkantoren klanten bedienen in een specifiek geografisch gebied. Tenzij je klanten op nationaal niveau bedient, is het waarschijnlijk dat je alleen leads wilt van mensen die zich daadwerkelijk in de provincie, stad of gemeente bevinden. Verder is het minder concurrerend om te proberen te rangschikken voor gelokaliseerde zoekwoorden dan voor brede zoekwoorden.

Sleutelcomponenten van lokale SEO voor advocatenkantoren

Als je klaar bent om te investeren in een van de meest effectieve zoekmachine marketing methoden voor advocatenkantoren, dan is het tijd om te verdiepen in lokale SEO. Hieronder hebben we de belangrijkste componenten van lokale SEO voor advocatenkantoren uiteengezet en hoe je deze voor jouw site kunt implementeren, zodat je meer lokale klanten kunt aantrekken.

Website-optimalisatie

Het eerste onderdeel van lokale SEO voor advocatenkantoren is website-optimalisatie, omdat je een website nodig hebt die snel, functioneel en SEO-vriendelijk is om organisch verkeer aan te trekken.

Als je al een website heeft, betekent dit dat je de on-page en technische SEO best practices volgt om eventuele on-site problemen op te lossen. Dit kan het repareren van verbroken links omvatten, het optimaliseren van de laadsnelheid van uw website, het gebruik van de doelzoekwoorden via de paginatitels en site-inhoud, en het opzetten van een gebruiksvriendelijke sitestructuur.

Reputatie en recensies

Positieve klantrecensies kunnen wonderen doen als het gaat om het vergroten van de autoriteit, de online reputatie en de positie van zoekmachines van jouw advocatenkantoor.

Bedenk dat als een potentiële cliënt op zoek gaat naar een advocaat en ziet dat het kantoor de meest positieve recensies heeft, zij geneigd kunnen zijn om je te verkiezen boven de concurrentie. Je kunt klanten vragen om beoordelingen achter te laten op uw Google Mijn Bedrijf-vermelding, op Facebook en in andere adreslijsten. Het hebben van een hele reeks positieve recensies kan je een advocatenkantoor echt onderscheiden en tegelijkertijd aan Google aangeven dat jouw advocatenkantoor legitiem is.